Produkty

Mapa pokrytí regionů zásahovými středisky ZZS Olomouckého kraje

Na obrázku je barevně odlišeno 15 výjezdových středisek PNP v Olomouckém kraji. Konstrukce mapy vycházela z určení nejbližších výjezdových středisek pro všechna sídla Olomouckého kraje. Je třeba si uvědomit, že skutečné výjezdy této mapě neodpovídají. Dochází totiž ke kompenzačním výjezdům,...

Mapa časové dostupnost ZZS v Olomouckém kraji

Na obrázku jsou znázorněny regiony (obce/sídla) v Olomouckém kraji, které jsou barevně vykresleny podle průměrné doby dojezdu zásahových týmů ZZS.  Mapa byla vytvořena pomocí programu ARCVIEW.

Popisná statistika

V souboru v analyza_dobydojezdu.xls   jsou spočítány průměrné doby dojezdu a jejich směrodatné odchylky. Tyto udáje jsou určeny v závislosti na kalendářních měsících, dnech v týdnu a po hodinách během dne. S výsledky se dále pracuje při testování hypotéz.

Vztah mezi reálnou dobou dojezdu a dobou z itineráře

V roce 2009 byl realizován výjezd do 72 % sídel Olomouckého kraje při konstrukci map a empirické distribuční funkce pro zbylá sídla dopočítáváme odhad doby dojezdu na základě očekávané doby jízdy získané z itineráře.

Empirická distribuční funkce

Pomocí distribuční funkce se znažíme zjistit pro kolik procent obyvatel je dodržen zákonem stanovený limit 20 minut pro dojezd ZZS.

Krabicové diagramy

Pomocí krabicových diagramů jsou znázorněny doby dojezdu podle středisek, měsíců, dnů v týdnů a hodin během dne viz pdf.

Dynamický graf pro střediska

Pro znázornění jednotlivých výjezdů byly navrženy šipy, kde hrot určuje dobu dojezdu na místo zásahu, dřík dobu setrvání na místě a kridélka určují dobu návratu. V grafu je vidět, u kterých středisek je v daném čase realizován výjezd.

Dynamický graf pro kraj

V tomto grafu je v daném čase znázorněn celkový počet výjezdů. Šípy jsou barevně odlišeny podle středisek. Barva odpovídá barevné škále z mapy pokrytí.

Testy hypotéz

Pomocí Kruskalova-Wallisova testu bylo zjištováno zda faktor roční doby, faktor kalendářního dne, faktor denní doby a faktor střediska ovlivnuje PNP viz tabulka 1. Tabulka 1    Zkoumané faktory pomocí Kruskalova-Wallisova testu

Analýza kapacity

Pomocí lineární regrese byla hledána závislost doby dojezdu na počtu výjezdů všech středisek

Vztah úmrtnosti a doby dojezdu ZZS u dopravních nehod

Pomocí logistické regrese je hledán vztah mezi pravděpodobností umrtí účastníka dopravní nehody a dobou dojezdu ZZS na místo dopravní nehody.

Případová studie

Budeme se nyní věnovat popisu konkrétní nehody s velkým počtem zraněných účastníků. Náhodně byla vygenerovaná doba a místo fiktivní nehody. Představme si, že ZOS v pondělí 1. 6. 2009 přijímá několik hlášení o nehodě. A)    První hovor 12:56: Popis nehody autobus, mezi Vranovou...